آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي
مطالب مربوط به دروس دوره راهنمايي مانند تاريخ وجغرافيا و اجتماعي و مطالب جالب مانند ديگر همچون مقاله يا تحقيقات دانش آموزي پاور پووينت ها و عكس هاي آموزشي  
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 آموزش مطالعات علوم اجتماعي

 و آدرس

 fardanegar.LoxBlog.com

 لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
[ ] [ 9:46 ] [ فردانگار ]

 

راهکارهای کنترل خشم بدین شرح است:

▪ ببینید چه چیز باعث خشم تان می شود: آگاه باشید که در چه موقعیت هایی کنترل خود را از دست داده و خشمگین می شوید. وقتی فهمیدید که چه چیزی منجر به خشم تان می شود درصدد جلوگیری از ایجاد چنین موقعیت هایی برآمده یا یاد بگیرید که چطور با این موقعیت ها کنار بیایید.

▪ کمی قدم بزنید تا خشم تان فروکش کند: وقتی می بینید که درصدد خشمگین شدن هستید، خود را از محل خشم دور کنید تا بتوانید عصبانیتتان را فراموش کنید. از این طریق می توانید کنترل احساساتتان را دوباره به دست آورید. 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیکنترل خشم
ادامه مطلب
[ ] [ 9:26 ] [ فردانگار ]

 

لطفا به این 2 سوال پاسخ دهید:

به نظر شما آیا فرقی بین الگو و روش تدریس وجود دارد؟

چه فرقی بین کاوشگری و حل مساله قائل هستید؟

 

بزرگترین هدف آموزش، پرکردن ذهن نیست، بلکه نظم بخشیدن به آن است؛ یعنی آن را چنان پرورش دهیم که از قابلیت های خودش استفاده کند

 

 

الگو چیست?pattern

 

         الگو معمولاً به نمونة کوچکى از یک شى‏ء بزرگ یا به مجموعه‏اى از اشیاى بى‌شمار گفته مى‏شود که ویژگى‏هاى مهم و اصلى آن شى‏ء بزرگ یا اشیاء را داشته باشد.

 

 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیالگو تدریسجغرافیا
ادامه مطلب
[ ] [ 9:17 ] [ فردانگار ]
[ ] [ 8:52 ] [ فردانگار ]
[ ] [ 8:39 ] [ فردانگار ]

 

 

 

 

امام علی (ع) فرمودند:

إن‎‏َّ هذِِهِ الْقُلوبَ تَمَلُّ‏‏‎ُّ كَما تَمَلُّ الْأبْدانُ فَابْتَغوا لَها طَرائِفَ الْحِكَمِ.

دلها مانند بدنها خسته می‌شوند پس (برای رفع خستگی آنها) حكمتهای تازه بجویید.(نهج البلاغة، حكمت91)



خستگی بدنی و روحی برای انسان ، حالتی آزار دهنده است که تقریبا" تمام توان و انرژی وی را تحت تاثیر قرار داده و از کارایی افراد می کاهد . و درتعریف آن گفته شده :

"خستگی Fatigue کاهش توانایی انجام دادن کار است ، خواه کار بدنی باشد یا ذهنی .

خستگی ، آسیب دیدن عمل دستگاههای حسی، عصبی، یا عضلانی که در نتیجه انگیزش و فعالیت مداوم پیدا می شود .

.... 

 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیرابطه مدرسه و معلماموزش و پرورش
ادامه مطلب
[ ] [ 8:31 ] [ فردانگار ]

 

 

گاهی اوقات حتی موفق ترین ها و بهترین ها نیز با شکست مواجه می شوند و همه را در بهت و حیرت فرو می برند. حتماً حرکت زین الدین زیدان در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ را که سرنوشت تیمش را دگرگون کرد به خاطر دارید؟ ضربه سر او به شکم بازیکن حریف، منجر به اخراج او در دقایق حساس بازی شد و همگی طرفداران خود را بهت زده کرد. مواردی از این دست کم نیستند. حتی بزرگان عرصه فناوری نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. ‏ 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: علوم اجتماعی۱۰ شکست بزرگ فناوری
ادامه مطلب
[ ] [ 14:19 ] [ فردانگار ]
[ ] [ 14:12 ] [ فردانگار ]

 

 

تا اوایل قرن بیستم، مردم جهان کشور ما را با عنوان رسمی" پارس یا پرشین" می شناختند، اما در دوران سلطنت رضاشاه که بحث رجعت به ایران باستان و تاکید بر ایران پیش از اسلام قوت گرفته بود، حلقه ای از روشنفکران باستان گرا مانند سعید نفیسی،محمد علی فروغی و سید حسن تقی زاده در حکومت پهلوی اول با حمایت مستقیم رضاشاه گردهم آمده بودند که به این منظور اقداماتی را انجام می دادند،"سعید نفیسی" از مشاوران نزدیک رضاخان به وی پیشنهاد کرد نام کشور رسما به "ایران" تغییر یابد، این پیشنهاد در آذر ماه 1313 شمسی رنگ واقعیت به خود گرفت، یادداشتی را که از نظر می گذرانید، مقاله ای از سعید نفیسی در روزنامه اطلاعات است که بعد از رسمی شدن عنوان ایران، دلایل و توجیه تاریخی و فرهنگی این انتخاب را با عموم مردم در میان گذاشته است. 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: علوم اجتماعیایرانپرشیا
ادامه مطلب
[ ] [ 14:7 ] [ فردانگار ]

 

شکل زمین
هر چند کرویت زمین از زمانهای قدیم (530 سال قبل از میلاد توسط فیثاغورس) و با استفاده از برخی دلایل فیزیکی مشخص شده بود. ولی امروزه پروازهای فضایی و عکس برداری از زمین مطمئن ترین روش برای مشاهده کرویت زمین است. در نگاه اول می‌توان زمین را کره‌ای به شعاع متوسط 6371 کیلومتر در نظر گرفت. ولی می‌دانیم که کرویت زمین کامل نیست، بلکه زمین در قطبین کمی فرورفتگی دارد. بطوری که شعاع استوائی آن 6378 کیلومتر و شعاع قطبی آن 6356 کیلومتر است. 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیکره زمینمشخصات جغرافیایی زمین
ادامه مطلب
[ ] [ 14:2 ] [ فردانگار ]

 

 

پیشینه
نخستین اشاره در تاریخ اساطیر ایران به وجود پرچم، به قیام کاوه آهنگر علیه ظلم و ستم آژی دهاک(ضحاک) بر میگردد. در آن هنگام کاوه برای آن که مردم را علیه ضحاک بشوراند، پیش بند چرمی خود را بر سر چوبی کرد و آن را بالا گرفت تا مردم گرد او جمع شدند. سپس کاخ فرمانروای خونخوار را در هم کوبید و فریدون را بر تخت شاهی نشانید.
فریدون نیز پس از آنکه فرمان داد تا پاره چرم پیش بند کاوه را با دیباهای زرد و سرخ و بنفش آراستند و دُر و گوهر به آن افزودند، آن را درفش شاهی خواند و بدین سان " درفش کاویان " پدید آمد. نخستین رنگهای پرچم ایران زرد و سرخ و بنفش بود، بدون آنکه نشانه ای ویژه بر روی آن وجود داشته باشد. درفش کاویان صرفاً افسانه نبوده و به استناد تاریخ تا پیش از حمله اعراب به ایران، بویژه در زمان ساسانیان و هخامنشیان پرچم ملی و نظامی ایران را درفش کاویان می گفتند، هر چند این درفش کاویانی اساطیری نبوده است....

 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: علوم اجتماعیپرجم ایرانتاریخچه تکامل پرچم ایران
ادامه مطلب
[ ] [ 13:59 ] [ فردانگار ]
[ ] [ 13:13 ] [ فردانگار ]

پديده زيبا ولي خطرناك آذرخش يا برق ، تخليه الكتريكي در جو زمين است.
همه شما تا به حال غرش آسمان "رعد و برق" و نيز تلاطم ابرها و ايجاد نورهاي درخشان لحظه اي در آسمان را ديده ايد.


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیرعدوبرقاذرخش
ادامه مطلب
[ ] [ 11:53 ] [ فردانگار ]

 

اغلب مردم معنای واقعی کلمه ی "اعتماد به نفس" را به خوبی درک نمی کنند.
اعتمادبه نفس حقیقت این نیست که نترسیم . بلکه ان است که بدانید ومطمئن باشید با این که می ترسید. 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیاعتماد به نفس
ادامه مطلب
[ ] [ 11:44 ] [ فردانگار ]

 

انسان با توجه به نيازها، ارزشها و هدف هاي خود محيط را دگرگون مي كند و به طور متقابل تحت تاثير محيط دگرگون شده قرار مي گيرد، به ويژه تكنولوژي پيشرفته موجب مي شود تاثير انسان بر محيط شدت و سرعت يابد. برخي اين گونه دگرگوني سريع محيط را مخرب و موجب اخلال در نظام اكولوژيك« انسان ـ محيط» مي دانند و بر اين نكته تأكيد دارند كه هر نوع دگرگوني اساسي و عميق در محيط طبيعي، بايد با توجه به تاثير بلند مدت آن بر انسان و با پيش بيني نتايج مثبت و منفی آن انجام گيرد. 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیروانشناسیرابطه انسان با محیط
ادامه مطلب
[ ] [ 11:31 ] [ فردانگار ]

 

سامانیان (۲۶۱ - ۳۹۵ ق / ۸۷۴ - ۱۰۰۴ م) یکی از دودمان‌های ایرانی بودند که تقریبا بر تمامی سرزمین‌های خراسان، هیرکان، مکران، سیستان، خوارزم و کرمان حکومت کردند و باعث رشد و شکوفائی زبان فارسی دری شدند.

 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: علوم اجتماعیسامانیان
ادامه مطلب
[ ] [ 11:2 ] [ فردانگار ]

آق قویونلو سلسله‌ای از ترکمن‌های سنی بود که بر قسمت‌هایی از قفقاز، شرق ترکیه و شمال ایران از ۱۳۷۸ تا ۱۵۰۸ میلادی فرمان می‌راند. معنی لغوی آق قویونلو صاحبان گوسفندان سفید می‌باشد.

 

احتمال می‌رود که آق‌قویونلو تیره‌ای از ایل بایندر بوده باشد. بایندر در فهرست اصلی قبایل بیست و چهارگانه اوغوزها مندرج در تاریخ رشیدالدین آورده شده است. حال آنکه در کتاب ده ده قورقود نام یکی از حکام اوغوز است  ...


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: علوم اجتماعیآق‌قویونلو
ادامه مطلب
[ ] [ 10:44 ] [ فردانگار ]

 

 

خَشایارشا پسر داریوش بزرگ و آتوسا دختر کوروش بزرگ بود. خشایارشا چهارمین پادشاه هخامنشی بود. خشایارشا به معنی فرمانروای قهرمانان است «کسی که در میان شاهان پهلوان است» .  خشایارشا در سن سی و چهار سالگی به پادشاهی رسید.

 

برای دریافت فایل کامل کلیک کنید.


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: علوم اجتماعیخشارشا
[ ] [ 10:38 ] [ فردانگار ]
[ ] [ 10:36 ] [ فردانگار ]

 

همانند نام، پرچم و نشان هر کشور در شناخت آن کشور نقش مهمی دارد و نشان دهنده انگیزه ها، آرمان ها چگونگی نگرش سیاسی مذهب و فلسفه یک ملت و بیان کننده شرایط جغرافیایی فرهنگی و حوادث سرنوشت ساز در تاریخ یک ملت است. نظر به اهمیت ویژه پرچم مطالعه علمی پرچم ها معنا و مفهوم و سیر دگرگونی آنها در گزارشی کوشیده ایم به مطالعه تاریخچه و مفهوم نهفته در رنگ ها، نشانه های موجود در پرچم برخی از کشورها بپردازیم.


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیمعانی پرچمایرانهندکاناداترکیهعربستان سعودیچینبریتانیاامریکا
ادامه مطلب
[ ] [ 20:58 ] [ فردانگار ]

 

یکى از مباحث مهم در روش تدریس، ویژگى هاى معلم است که در نوع ارتباط و با فراگیران و ایجاد یادگیرى بسیار مؤثر است. به نظر مى رسد که خصوصیات معلم را مى توان در دو بخش مورد بحث و بررسى قرار داد: 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیویژگی های معلم موفق
ادامه مطلب
[ ] [ 11:53 ] [ فردانگار ]

معلم پیش از تحلیل روش باید با انواع روش هاى تدریس آشنا باشد و متناسب با سطح مخاطب (فراگیرها) و موضوع آموزشى و سیاست هاى آموزشى کلان که در هر مؤسسه ى آموزشى صورت مى گیرد، روشى در خور انتخاب کند. او باید در هر دوره، روش تدریس خود را ارزیابى کند و در صورت وجود کاستى ها، به رفع نواقص آن بپردازد و حتى در صورت لزوم، ماهیت روش خود را تغییر دهد.

روش هاى تدریس به طور کلى به دو دسته تقسیم میشوند: 

...


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیروش تدریس
ادامه مطلب
[ ] [ 11:46 ] [ فردانگار ]

 

طراحى آموزشى و تحلیل موارد سه گانه (محتوا، ابزار و روش) از جمله مهارت هاى پیش از تدریس است. پس از موارد مذکور به مهارت هاى ضمن تدریس مى پردازیم که جنبه ى اجرایى و عملیاتى دارد و در کلاس صورت مى گیرد، اما باید با مطالعه و برنامه ریزى قبلى همراه باشد. در غیر این صورت، فاقد سیر منطقى خواهد بود و موجب آسیب زدگى در کیفیت آموزش مى شود. این مهارت ها عبارتند از: 

...


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیمهارت معلمکلاس درس
ادامه مطلب
[ ] [ 11:36 ] [ فردانگار ]

 

مُشتَری یا هُرمُز یا اورمزد یا برجیس بزرگ‌ترین سیاره سامانه خورشیدی است. از نظر فاصله از خورشید، مشتری پنجمین سیاره بعد از تیر و ناهید و زمین و بهرام است. 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیمشتریسیارهغول منظومه شمسي
ادامه مطلب
[ ] [ 11:18 ] [ فردانگار ]

 


وقتی موضوع تحصیل بچه ها به میان می آید، پدر و مادران اغلب افراط یا تفریط را پیشه می کنند؛ یا نسبت به این مسئله بی توجه هستند یا بیش از حد نگران.

چگونه می‌توانیم به‌‌طور همزمان به موفقیت و رشد و شکوفایی فرزندانمان کمک کنیم؟ متخصصان به ما کمک می‌کنند تا به شکل درست در این زمینه رفتارکنیم. 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیدرس خواندنعلاقهتشویق
ادامه مطلب
[ ] [ 11:6 ] [ فردانگار ]

 


موضوعات مرتبط: عكس
برچسب‌ها: علوم اجتماعیعکسهنرشنیخلاقیت
ادامه مطلب
[ ] [ 11:2 ] [ فردانگار ]

 

نادرقلی ملقب به تهماسب‌قلی خان و نادر شاه از ایل افشار خراسان از ۱۱۱۴ خورشیدی تا ۲۸ خرداد یا ۳۰ خرداد ۱۱۲۶ خورشیدی، پادشاه ایران و بنیانگذار دودمان افشاریه است. او از مشهورترین پادشاهان ایران پس از اسلام است که سرکوب افغانها و بیرون راندن عثمانی و روسیه از کشور و تجدید استقلال ایران و نیز فتح هندوستان و ترکستان و جنگهای پیرزومندانه او سبب شهرت بسیارش گشت. به او در اروپا لقب «آخرین جهانگشای شرق» و «ناپلئون ایران» نیز داده‌اند.شعر معروف نادر که در زمان تاجگذاری دستور ضرب آن بر سکه هارا داد به شرح زیر است:سکه بر زر کرد نام سلطنت را در جهان        نادر ایران‌زمین و خسرو گیتی‌ستان 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: علوم اجتماعیتاریخنادرشاه افشارموسس سلسه افشاریه
ادامه مطلب
[ ] [ 10:10 ] [ فردانگار ]

 این گجت با حجم کوچکی که دارد می توان هر کجا و تحت هر شرایطی به راحتی از آن استفاده کرد و مکان های مورد نظر را در نقشه ای که در اختیار کاربر می گذارد، هرچه سریعتر یافت.

 


موضوعات مرتبط: جغرافياگوناگون
برچسب‌ها: علوم اجتماعینقشهگجت جدیدمسیریابیMaptor
ادامه مطلب
[ ] [ 18:28 ] [ فردانگار ]

 

نام روزهای هفته‌ فرنگی از گاهنامه کهن ایرانی برگرفته شده است می دانیم که نام روزهای هفته در ایران باستان بدین گونه بوده است: 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: علوم اجتماعیایام هفتهنامهای روزهای هفته در ایران باستان
ادامه مطلب
[ ] [ 14:13 ] [ فردانگار ]

 

خلاقیت اوج توانایی تفکر بشری است که توانسته است انسان را به مرحله پیشرفت و ترقی برساند و او را در حل تمام مسائل و مشکلات زندگی یاری دهد. نمونه های خلاقیت را می توان در نقاشـــــــــی روی دیوار در زمان غارنشینـــان، خلق یک اثر هنری، ماشین‌آلات صنعتی و آشپزی و خیاطی و ... دید. 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیروش تدریس
ادامه مطلب
[ ] [ 13:25 ] [ فردانگار ]

 

" روش تدریس" به عنوان ابزاری که به معلّم ،قدرت ، اعتماد به نفس و هدف می‎دهد، همیشه او را در محیط تدریس یاری و همراهی، کرده است. پبش از این یک معلم موفق با یک روش تدریس موفّق، مورد ارزیابی قرار می گرفته است. به عبارت دیگر دنبال نمودن منظم و مصرانه یک خط مشی و رویکرد از قبل تعیین شده ، برای هدایت گروهی فراگیر برخوردار از نیازها، علایق، توانایی‎های فرهنگی– اجتماعی متفاوت از اجزاء لاینفک یک تدریس موفّق و موثر ،تلقی شده است. با این همه ، آنچه که در عصر حاضر با آن روبرو هستیم،... 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیجایگاه روش تدریس در اموزش
ادامه مطلب
[ ] [ 13:16 ] [ فردانگار ]

 

غار علیصدر تنها غار تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است. علیصدر همچنین بزرگ‌ترین غار آبی جهان می‌باشد. این غار در ارتفاعات ساری قیه نزدیک روستای علی‌صدر شهرستان کبودراهنگ واقع شده‌است. ارتفاع غار از سطح دریا ۲۱۰۰ متر است.محوطه غار دالان‌های پیچ در پیچ و دهلیزهای متعددی دارد. از مجموعه رشته آبها، دریاچه بزرگی در درون غار بوجود آمده و از این رو نفوذ به ژرفای غار تنها با قایق میسر است. غار علیصدر یکی از دیدنی‌های جهانگردی استان همدان است. 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیهمدانغارعلیصدر
ادامه مطلب
[ ] [ 15:24 ] [ فردانگار ]

 

يكي ديگر از زمينه هاي افت تحصيلي دانش آموزان ناسازگاري ها يا سازش نايافتگي هاي رفتاري است. اختلافات رفتاري در ميان كودكان و نوجواناني كه افت تحصيلي دارند به مراتب بيشتر از دانش آموزان عادي است. بعضي از اختلافات رفتاري حتي موجبات افت تحصيلي به معناي دقيق كلمه يا به اصطلاح كم آموزي دانش آموزان تيزهوش را نيز فراهم مي آورد. به هر حال، ناسازگاري هاي رفتاري، همچون پرخاشگري، بيش فعالي، بي قراري، تخاصم، كم رويي شديد و انزواطلبي، در خود فروماندگي و بي توجهي از آفت هاي رشد مطلوب شخصيت و از عوامل موثر در افت تحصيلي است. اينگونه مشكلات رفتاري در ميان دانش آموزاني كه افت تحصيلي يا كم آموزي دارند به طور قابل ملاحظه اي بيش از ديگران است. 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیروشهایی پیشگیری افت تحصیلی
ادامه مطلب
[ ] [ 14:6 ] [ فردانگار ]

 

زمان انجام تكاليف در بسيارى از خانواده ها ممكن است هم براى فرزندان و هم اوليا پر از استرس و نگرانى باشد.تحقيقات نشان مى دهد انجام تكاليف نه تنها در بالا بردن يادگيرى فرزندان موثر است، بلكه مهارت هايى را كه آن ها براى موفقيت در مدرسه و زندگى لازم دارند بالا مى برد. مهارت هايى مانند سازماندهى امور، حل مشكلات، تمركز، حافظه، تنظيم هدف و پشتكار و مداومت در كارها. 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیمشق شبتکالیفنکاتی برای والدین
ادامه مطلب
[ ] [ 13:59 ] [ فردانگار ]

 

خلاقیت یکی از عالی ترین و پیچیده ترین فعالیت های ذهن آدمی است که تعلیم و تربیت باید به آن توجه کند . خلاقیت نه فقط به هوش و تفکر بلکه به سازمان شخصیت فرد نیز مربوط می شود . یکی ازسؤالاتی که در چهار دهه گذشته ذهن بسیاری از پژوهشگران و اندیشمندان تعلیم و تربیت را به خود مشغول کرده این است که آیا می توان خلاقیت را پرورش داد؟ 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیخلاقیتپرورش خلاقیت در دانش اموزان
ادامه مطلب
[ ] [ 13:45 ] [ فردانگار ]

 

پایتَخت یا مرکز کشور، شهر اصلی یک کشور یا یک محدوده حکومتی است که غالبا از سایر شهرها بزرگتر بوده و وزارت کشور و سایر نهادهای مهم حکومتی در آن واقع است.


نهادهای اصلی حکومتی همچون وزارتخانه‌ها و ادارات مرکزی معمولاً در پایتخت قرار دارند. پایتخت محل استقرار حکومت است و این مسئله بطور قانونی و معمولاً در قانون اساسی کشورها وضع شده است. 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: علوم اجتماعیپایتخهای ایران از زمان عیلامیان تا به امروز
ادامه مطلب
[ ] [ 13:17 ] [ فردانگار ]
[ ] [ 12:46 ] [ فردانگار ]

 

 

از كجا شروع كنم؟
- چگونه برنامه ريزي كنم؟
- از كجا بايد شروع كنم؟
- چقدر وقت دارم؟
- .....
اين روزها افكار خيلي ها درگير چگونگي طراحي برنامه ريزي درسي شده است ؛ اما دوستان خوبم! نوشتن يك برنامه درسي منسجم و خوب، آن قدرها هم كه تصور مي كنيد،سخت نيست؛فقط كمي دقت ميخواهد؛
- برنامه ريزي درسي چيست ؟ 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیبرنامه ریزی درسی
ادامه مطلب
[ ] [ 13:26 ] [ فردانگار ]

 

 


موضوعات مرتبط: عكس
برچسب‌ها: علوم اجتماعیمصرمعابد مصرعکس
ادامه مطلب
[ ] [ 13:26 ] [ فردانگار ]

 

مجموعه اهرام جیزه نام مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شده‌است. هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه اهرام جیزه و تنها بازمانده عجایب هفت‌گانه جهان محسوب می‌شود.قدمت اهرام جیزه به سلسله چهارم مصر می‌رسد که نام‌های آنها عبارتند از هرم خوفو، هرم خفره و هرم منکور. که خوفو بزرگترین شان و یکی از عجایب هفت گانه است.

مساحت جیزه در حدود ۸ کیلومتر است. سه هرم اصلی مجموعه عبارتند از هرم خوفو، هرم خفره و هرم منکور. علاوه بر آن چندین هرم کوچکتر، مجسمه ابوالهول و کشتی بزرگ مصری متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه واقع شده‌است. برخی از پژوهشگران، تاریخ ساخت اهرام را به بیش از ۱۲ هزار سال پیش نسبت می‌دهند که هنوز منبع موثقی در این مورد یافت نشده‌است. 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: علوم اجتماعیاهرام مصر
ادامه مطلب
[ ] [ 10:9 ] [ فردانگار ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بنده شجاعي فرد دبير رشته مطالعات علوم اجتماعي هستم.در اينجا شما مطالب جذاب درباره دروس رشته مطالعات علوم اجتماعي خواهيد يافت كه هم براي دانش آموزان و معلمان و ساير افراد علاقه مند مي تواند مفيد و آموزنده باشد.
امکانات وب
میهن بلاگ